poeme de Rolf Bossert


Salutăm


programul
guvernului democrat popular
urmărind lichidarea analfabetismului
spuneau cîţiva fabricanţi de cerneală
chiar la începutul lui


Mică publicitate
 
caut cîine
cu două boturi
să poată
şi lătra
cînd muşcă



Din viața mea

24 septembrie 1977

sînt căsătorit şi am doi copii soţia mea predă germana
ca limbă străină eu la fel locuim în două camere
dintr-un apartament de trei camere, camera mică
are şapte virgulă optzecişişapte metri pătraţi ca-
mera mijlocie are nouă virgulă optzecişinouă metri
pătraţi camera cea mai mare a apartamentului are pai-
sprezece virgulă şaizecişinouă metri pătraţi nu locuim
şi în ea e închisă cel mai adesea rămîne goală însă în
timpul iernii în cameră locuieşte o pereche în vîrstă
fac astfel economii la lemne acasă la ei în sat adesea la
sfârşit de săptămână apar familii necunoscute cu copii
aerul de munte le face bine celor mici apartamentul
de trei camere se găseşte în frumoasa staţiune climate-
rică buşteni bucătăria baia şi closetul sînt folosite de
o mulţime de oameni numai balconul are soare ţine însă
de cea de-a treia cameră acolo n-am voie să pun pi-
ciorul
am scris la spaţiul locativ
la consiliul popular
la ziar
am intervenit la mai mulţi tovarăşi
acuma scriu o poezie
am o încredere neţărmurită în puterea poeziei

21 decembrie 1977

textul acesta e nepublicat bătrânii au primit ieri două
camere într-o vilă noi am primit cheia celei de-a treia
camere ceea ce a dovedit că şi poeziile nepublicate pot
modifica realitatea care le generează
am să mai scriu poezii

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

trei poezii de Charles Bukowski

Un pom otrăvit - William Blake

corabia – un poem de Matei Vişniec