N-aș prea vrea ca s-o mierlesc - Boris Vian

Casă în formă de copac, futuristă, în peisaj de iarnă, cu multe ferestre luminate.

N-aș prea vrea ca s-o mierlesc

N-aș prea vrea ca s-o mierlesc
Făr' să văz, c-ar fi nasol,
Câini în Mexic soilind
Fără nici un vis câinesc
Și maimuțe-n fundu’ gol
P-unii tropice halind
Și păienjeni de argint
În plase pline de bule
N-aș prea vrea ca s-o mierlesc
Făr-să știu dacă luna de cleștar
Care pare un biștar
Are corn de staniol
Dacă soarele e rece
Dacă anotimpurile, patru,
Patru sunt cu-adevărat
Fără să fi încercat
Să-mi trag fusta peste-o bucă
Și să ies pe strada mare
Fără să mă fi uitat
Într-o gură de burlan
Far’ să trag câte-o măciucă
În locșoare mai bizare
N-aș prea vrea s-o iau la vale
Far’ să știu și eu ce-i lepra
Da' și ale șapte boale
Cu care te pricopsești pe jos
Nici ce-i bine nici ce-i rău
Să nu mă mai amărască
Dac-as ști dac-aș ști
C-am să le fac safteaua
Și de-azemenea ar fi
Tot ce-n mine zace
Tot ce prețuiesc
Că știu eu ce-mi place
Fundul mării de smarald
Unde algele dansează
Pe nisipul ondulat
Iarba-arsă-n iunie
Și pământul ce plesnește
Și miresmele de brad
Sărutul cui mă iubește
Că-i acesta că-i aceea
Ursulețul meu, Ursula
Tot frumoasă e femeia
N-aș prea vrea ca s-o mierlesc
Înainte de-a uza
Gura ei cu gura mea
Și cu mâna trupu-i jun
Iar cu ochii ce-a rămas
Mai departe nu mai spun
Îi dau reverenței glas
Nu prea e grozav sa mori
Pân’ sa se fi inventat
Trandafiri nepieritori
Si o zi de doua ore
Pe la munte câte-o mare
Pe la mare câte-un munte
Dispariția durerii
Și ziarele-n culori
Toți copiii bucuroși
Și-alte chestii în domeniu
Care dorm prin mințile
Inginerilor de geniu
Grădinarilor voioși
Socialiștilor umani
Urbaniștilor urbani
Și-n vrun gând de gânditori
Sunt atâtea de văzut
De văzut de înțeles
Timp destul de cunoscut
Și din noapte de cules
Iar eu vad moartea rapace
Da din coate vine-ncoace
Si cu mutra ei umflata
Îmi întinde labele
De broscuța crăcănată
N-as prea vrea ca s-o mierlesc
Nu vreau domule, nu doamna
Înainte de-a-ncerca
Acel gust profund al sortii
De la care amețesc
N-as prea vrea ca s-o mierlesc
Înainte de-a gusta
Din adânc savoarea morții


poèmes tirés du recueil N-as prea vrea
ca s-o mierlesc
/ Je voudrais pas crever,
Boris Vian, édition bilingue (96 p.), trad.
Linda Maria Baros et Georgiana Banu, Editura Paralela 45, Roumanie,
2002, rééd. 2004, 2006 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

trei poezii de Charles Bukowski

corabia – un poem de Matei Vişniec

Un pom otrăvit - William Blake