poezii de Ionel Ciupureanu


Ceva inutil mă copleşeşte


În aer e ceva ca o boală
mai făcusem şi mătreaţă de câteva minute
mai aveam şi-un rânjet neclar

dar nu era nici dracu în aer
şi-atunci mi-am pus unghia în gât
de-abia acum făcui legătura.


Ceva nu e-n regulă

În sinea obiectelor mele nu se petrece nimic
lumea lor proliferează şi mă devoră

doar ploaia era pe jumate lucidă
nu ştiu se deteriorase şi ambalajul

cu frica ta n-am vorbit. 


Voi adormi

Un terci de mâini sub cârpele tale
organele mele bârfind natura ta moartă

şi totuşi aş prefera o fragilitate
lucrurile inutile mă copleşesc.


Adio arme

Tu nu mai eşti tu
dar eu sunt îngerul tău

te visez să mă vindec de tine
dar nu pot să mă vindec de tine

înghit o pastilă să mă târăsc înspre tine
venele mele se lipesc de imaginea organelor tale

ce porcărie pentru cine să mă mai închin
înghit o pastilă şi-mi imaginez că exist

ce voi naşte iar va putrezi
şi nu mai ştiu ce.
 


Am obosit

Şi oamenii nu se mai pot naşte
pentru că vor muri

să nu încerci să mori şi tu
mai stai cu mine dragule.
 


N-am sandale şi râd

Prin bucătărie alunecasem uşor
ca printr-un oraş locuit

câţiva mă uitară în nămolul din mine
dar am ieşit pe ascuns şi i-am văzut

pozele lor aveau bube pe gură
îmi fluturam pălăria ca să mă apăr de bube

îmi mai construisem şi-o boală
ca să-i pot auzi.
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

trei poezii de Charles Bukowski

corabia – un poem de Matei Vişniec

Un pom otrăvit - William Blake