Eu nu ştiu nimic despre îngeri - Traian T. Coșovei


Eu nu ştiu nimic despre îngeri, dar cred
                                            că ei se nasc din marea ta indiferență.

Din umbre. Din resturile bătăliei de la Waterloo.
Din personaje de science-fiction. SF. O lume ascunsă
dincolo de nori. Nimic mai mult. Fermieri vorbind englezește.
Plantând tutun şi sfeclă de zahăr. Sau ienibahar.
Sau orice altceva
ce mi-ar smulge un gând despre tine.

Eu nu ştiu nimic despre îngeri,
dar lasă-mă să-ți fiu măcar umbra, măcar spiritul protector
din dreptul vitrinei în care te opreşti să-ți aranjezi părul
printre lupii cu pungă şi urşii Panda
năpârliți din propria lor lipsă de interes.

Lasă-mă să-ți fiu tristețea care te sfâşie ca pe o cămașă.
Fară martori-ca un monstru sacru pe coperta
                                        unei reviste de mare tiraj
Deasupra, totul se petrece după vechi legi astronomice.
Precise. Faste: câtă frunză la atâta iarbă...
Totul calculat dinainte ca şi această dorință inexplicabilă
de a trece în cuvinte
spinările verzi ale plopilor.
Orbitoare. Puțin spus. Fără niciun regret, fără nicio
lucire de speranță.
Adică - aerul lor lipicios atingându-te, lipindu-se de rochia ta,
strivindu-ți ochii, buzele, sânii.
Fără niciun regret. Fără nicio lucire de speranță
                                             că ceva s-ar mai putea salva.
Eu nu ştiu nimic despre îngeri și totuşi te închipui aici-
alunecând prin fereastra ta cu echere de linişte,
prin spinările verzi ale plopilor cu dungi galbene
                                             de somnolență.
Prin amiaza în care, deodată,
îți văd trecutul împingând pe acoperişuri mobile vechi,
răsturnând porțelanuri, tacâmuri -
răscolind prin cutiile cu bijuterii de familie.

Eu nu ştiu nimic despre îngeri -
dar leagănă-te,
leagănă-te și adormi în hamacul roşu al inimii mele.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

trei poezii de Charles Bukowski

corabia – un poem de Matei Vişniec

Un pom otrăvit - William Blake