două poezii de Anne Sexton

cub alb înflorat

Haide

Pentru chiloţi voi alege unii din bumbac alb,
şortul copilăriei mele,
căci era dictonul mamei
ca fetele cuminţi să poarte doar bumbac alb.
Dacă mama ar fi trăit să vadă,
ar fi pus un semn – CURAT –, sus în oficiul poştal
pentru negrul, roşul şi albastrul pe care le-am purtat.
Totuşi, ar fi perfect în regulă pentru mine
să mor ca o fată cuminte
mirosind a Clorox şi Duz.
Având şaişpe ani între picioare
aş muri plină de întrebări.
 
(din vol. Caietele morţii, 1974. Traducere de Cătălina Matei)
 
 

Apă neagră 

Femeia care scrie simte prea mult,
are transe şi viziuni!
Se pare că menstruaţia, copii şi izolarea
nu i-au fost de ajuns; se pare că doliul, bârfele
şi legumele nu i-au fost niciodată de ajuns.
Crede că poate îndruma stelele.
O scriitoare este, în primul rând, o spioană.
Iubirea mea, eu sunt fata asta.
 
(din vol. Toţi frumoşii mei, 1962. Traducere de Diana Geacăr)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

trei poezii de Charles Bukowski

Un pom otrăvit - William Blake

corabia – un poem de Matei Vişniec